Głosujemy na 100%
Kampanię wspólnie stworzyły: Krajowe Stowarzyszenie Sołtysów, Związek Gmin Wiejskich Rzeczpospolitej Polskiej, Związek Miast Polskich, Związek Powiatów Polskich, Unia Metropolii Polskich oraz Związek Województw. Idea strategiczna oraz materiały wizualne kampanii „Głosujemy na 100%” zostały stworzone przez Michała Majczaka wraz z zespołem. Michał Majczak jest niezależnym ekspertem komunikacji językowej, marketingowej i interpersonalnej, człowiekiem kultury i konsultantem strategicznym. Organizatorzy akcji chcą, aby do kampanii włączyły się wszystkie poziomy samorządu terytorialnego – od najmniejszego sołectwa po największe polskie regiony.Głosowanie, to nasze prawo, ale i odpowiedzialność. To właśnie dzięki niemu, obywatele mają realny wpływ na kierunek, w jakim zmierza ich kraj, region czy lokalna społeczność. A wynik wyborów prezydenckich zdecyduje o możliwości realizacji reform, wzmocnieniu instytucji demokratycznych czy kierunku polityki zagranicznej – wyjaśnia Tadeusz Truskolaski, prezydent Białegostoku, członek rady Unii Metropolii Polskich.
Samorządy to administracja państwowa będąca najbliżej ludzi. Znamy potrzeby naszych mieszkańców i potrafimy skutecznie docierać z przekazem do lokalnych społeczności. Mamy mandat, by wspierać postawy obywatelskie i budować kulturę uczestnictwa w demokracji – twierdzi Olgierd Geblewicz, marszałek województwa zachodniopomorskiego, prezes zarządu Związku Województw RP.
Praca na rzecz wysokiej frekwencji w naszych małych ojczyznach to działanie realizowane przez samorządowców przy każdych wyborach. Praca nad frekwencją to praca nad Polską samorządną, aktywną, państwem zaangażowanych i świadomych swojej roli obywateli – mówi Jacek Sutryk, prezes Związku Miast Polskich.
Kampania opiera się na jednym bliskim nam wszystkim przekonaniu, że razem możemy więcej. Dlatego stawia jasne wyzwanie: osiągnijmy 100% frekwencji. Chcemy poruszyć Polki i Polaków. Poderwać ich do działania. Pokazać, że warto wyznaczać sobie ambitne cele – wskazuje Stanisław Jastrzębski, wójt gminy Długosiodło, przewodniczący Związku Gmin Wiejskich.
Podczas ostatnich wyborów parlamentarnych pokazaliśmy siłę – osiągając rekordowe 74,38%. Do pełnej mobilizacji brakuje tylko 25,52%. Ten wynik jest w zasięgu ręki – dodaje Andrzej Płonka, starosta bielski, prezes zarządu Związku Powiatów Polskich. Wynik ten osiągniemy łatwiej, jeśli będziemy mobilizować ludzi lokalnie w powiatach, gminach, miastach czy województwach.
Według raportów Fundacji Batorego, prawie dwie trzecie respondentów jest zdania, że kampanie profrekwencyjne przyczyniły się do ich decyzji o wzięciu udziału w wyborach w 2023 roku. Ci, którzy zdecydują się wesprzeć te starania, otrzymają od organizatorów gotowe materiały informacyjne i wsparcie komunikacyjne, które będą mogli wykorzystać w swoich kanałach – zarówno przedstawiciele samorządów, jak i indywidualni obywatele.Kampania jest niezwykle plastyczna i pojemna – wszyscy głosujemy na 100%. Miasta głosują na 100% i każde, najmniejsze sołectwo też. Każdy może się włączyć i spersonalizować kampanię do swojej wsi – komentuje Ireneusz Niewiarowski, prezes zarządu Krajowego Stowarzyszenia Sołtysów.