Żółta Kanapa Podlaską Marką 2024
„Żółta Kanapa” to cykl działań wspierających profilaktykę zdrowia psychicznego, realizowany przez Miasto Białystok, a zainicjowany przez Radę Kobiet przy Prezydencie Miasta Białegostoku. Pierwsza odsłona odbyła się jesienią 2024 roku i skierowana była do białostoczanek – i nie tylko. Działania pod marką ,,Żółtej Kanapy” obejmują podcasty, treści edukacyjne, wydarzenia.„Żółta Kanapa” to już coś więcej niż kampania społeczna. To symbol wewnętrznej przestrzeni, która każdemu może pomóc otwierać się na swoje potrzeby, zatroszczyć się o swój dobrostan. Doskonały odbiór społeczny tej akcji dodaje skrzydeł. Miasto, inspirowane przez Białostocką Radę Kobiet, zrobiło pierwszy krok, a już niedługo zrobi kolejny. Żółta Kanapa będzie kontynuowana, nadal będziemy wspierać białostoczanki, białostoczan, i nie tylko – powiedział podczas ceremonii wręczenia nagrody zastępca prezydenta Białegostoku Tomasz Klim.
Rozmowy i inne treści edukacyjne pod marką ,,Żółtej Kanapy” dotyczą tego, jak dbać o swój dobrostan psychiczny, zawierają praktyczne rady i podpowiedzi, gdzie szukać pomocy w kryzysie zdrowia psychicznego.W „Żółtej Kanapie” wzięła udział najbardziej rozpoznawalna osobowość w dziedzinie psychologii w Polsce: dr Ewa Woydyłło. Wśród gości byli dotychczas także: popularna autorka treści edukacyjnych Natalia „Nishka” Tur oraz specjaliści z naszego regionu: psychiatra prof. Napoleon Waszkiewicz, terapeuci Artur Brzeziński i Wioletta Kujawa-Brzezińska, oraz mediatorka Ewa Wierzbicka-Nosal. Rozmowy prowadziła Urszula Boublej – rzecznik prasowa prezydenta Białegostoku.
Gdzie znaleźć „Żółtą Kanapę”? Podcasty dostępne są na YouTube, Spotify i na stronie www Urzędu Miejskiego w Białymstoku. Fragmenty rozmów obejrzeć można na Instagramie, Facebooku i TikToku.
Prezydent Białegostoku Tadeusz Truskolaski – To dla mnie ogromna radość, że kampania „Żółta Kanapa”, którą realizuje Miasto Białystok z inicjatywy Rady Kobiet została uhonorowana Podlaską Marką 2024. Cieszę się, że mieszkańcy doceniają tę inicjatywę i korzystają z tych działań. Dziękuję wszystkim, którzy tworzą Żółtą Kanapę. Robicie coś naprawdę ważnego!
Rzeczniczka prasowa prezydenta Białegostoku Urszula Boublej – „Żółta Kanapa” to akcja, w której poruszamy kwestie związane z tematyką dobrostanu psychicznego. Tytułowa Żółta kanapa to symbol bezpiecznej przestrzeni, w której chcemy się zatrzymać i pochylić nad sobą i nad swoimi potrzebami. W ramach tej kampanii przeprowadziliśmy cykl spotkań i rozmów, a jej efektem są podcasty, rozmowy z ekspertami takimi, jak dr Ewa Woydyłło, które ciągle są aktualne i do przesłuchania których zapraszam. Już wkrótce czeka nas nowa odsłona „Żółtej Kanapy”. Zapraszamy serdecznie do śledzenia sezonu drugiego kampanii.
Przewodnicząca Rady Kobiet przy Prezydencie Miasta Białegostoku Anna Augustyn – To z inicjatywy Białostockiej Rady Kobiet zrealizowana została kampania poświęcona tematyce dobrostanu psychicznego. Dziś z dumą i satysfakcją obserwujemy, jak ta cenna inicjatywa przeobraziła się w angażujące i cenione przez społeczność lokalną działania. Kampania dotarła do tysięcy białostoczanek i białostoczan, zarówno online, jak i offline, a także została dostrzeżona przez ogólnopolskie media, jako przykład wspaniałego zaangażowania samorządu w sprawy społeczne.
Marszałek Województwa Podlaskiego Łukasz Prokorym – „Żółta Kanapa” to coś więcej niż kampania. To ważny głos w sprawie zdrowia psychicznego. Cieszę się, że właśnie w Białymstoku powstała inicjatywa, która tak mocno wspiera dobrostan i uważność na siebie. „Żółta Kanapa” to także przykład siły, empatii i mądrego działania. Jako region możemy być dumni, że tak potrzebna inicjatywa jest częścią Podlaskiej Marki.