Rowery elektryczne do sądu
fot. nadesłane
Miasto zdecydowało się na realizację projektu „Ekorower – alternatywa dla samochodu”, czyli wsparcie finansowe zakupu 300 rowerów elektrycznych. Uchwała podjęta przez białostockich radnych w tej sprawie została unieważniona przez Regionalną Izbę Obrachunkową. Miasto złoży skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego na tę decyzję.
REKLAMA
Pod koniec maja Rada Miasta podjęła uchwałę w sprawie zasad udzielania dotacji celowej na zakup roweru elektrycznego w 2023 roku
w ramach zadania „Ekorower – alternatywa dla samochodu”. Projekt miał być realizowany z myślą o zwiększeniu stopnia wykorzystania niskoemisyjnych środków transportu i ochronie środowiska poprzez ograniczenie spalin na terenie Białegostoku. Zakładał dofinansowanie zakupu 300 rowerów elektrycznych przez mieszkańców. Dofinansowanie jednego wniosku miało wynieść maksymalnie 2,5 tys. zł. Pozostałą kwotę – część kosztu zakupu roweru – miał stanowić wkład własny wnioskujących o dofinansowanie zakupu.
W czerwcu Regionalna Izba Obrachunkowa unieważniła majową uchwałę białostockich radnych. Jednak okazuje się, że chociażby
w Gdyni od 2 lat jest realizowany analogiczny projekt, oparty o takie same podstawy prawne, które nie zostały podważone przez tamtą RIO. Dlatego podczas poniedziałkowej (31 lipca) sesji radni podjęli decyzję o wniesieniu skargi na rozstrzygnięcie Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Przede wszystkim po to, by zdobyć wiedzę, która ostatecznie określi, czy podstawy prawne przywoływane w takich uchwałach są możliwe do podważenia, czy jednak można się na nich opierać. Miasto liczy na to, że rozstrzygnięcie WSA umożliwi realizację projektu dofinansowania zakupu rowerów elektrycznych.
w ramach zadania „Ekorower – alternatywa dla samochodu”. Projekt miał być realizowany z myślą o zwiększeniu stopnia wykorzystania niskoemisyjnych środków transportu i ochronie środowiska poprzez ograniczenie spalin na terenie Białegostoku. Zakładał dofinansowanie zakupu 300 rowerów elektrycznych przez mieszkańców. Dofinansowanie jednego wniosku miało wynieść maksymalnie 2,5 tys. zł. Pozostałą kwotę – część kosztu zakupu roweru – miał stanowić wkład własny wnioskujących o dofinansowanie zakupu.
W czerwcu Regionalna Izba Obrachunkowa unieważniła majową uchwałę białostockich radnych. Jednak okazuje się, że chociażby
PRZECZYTAJ JESZCZE