40 mln zł będzie kosztować rozpoczęta budowa Powiatowego Urzędu Pracy
Władze powiatu białostockiego już wcześniej informowały, że biurowiec PUP jest potrzebny, bo urząd ten korzysta od 25 lat z wynajmowanych pomieszczeń, a koszty tego wynajmu z roku na rok rosną. Obecnie wynoszą 700 tys. zł rocznie.
Biurowiec urzędu pracy powstanie w sąsiedztwie - także nowej, zbudowanej w ostatnich latach - siedziby starostwa powiatowego w Białymstoku.
Czteropiętrowy obiekt PUP będzie miał powierzchnię użytkową ok. 3,6 tys. metrów kwadratowych - poinformował starosta białostocki Jan Perkowski. Interesanci będą tam obsługiwani w nowoczesnych warunkach, dostosowanych także do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Zaplanowano również kilka sal konferencyjnych. Starostwo poinformowało, że PUP w Białymstoku jest największym urzędem pracy w Podlaskiem, obsługuje ok. 40 proc. mieszkańców całego regionu. To mieszkańcy Białegostoku i powiatu ziemskiego białostockiego, który jest największym obszarowo powiatem w Polsce.
Starosta Perkowski dodał, że budynek będzie swoistym centrum administracyjnym na potrzeby i osób bezrobotnych, ale też firm, które szukają pracowników.
W pomieszczeniach na wynajem nowe miejsce znajdzie biuro paszportowe. Wojewoda podlaski Jacek Brzozowski powiedział, że biurowiec jest potrzebny, będzie służył między innymi aktywizacji zawodowej mieszkańców miasta i powiatu białostockiego. Dodał, że będzie tu także działać biuro paszportowe, które jest miejscem najczęściej odwiedzanym przez interesantów urzędów. "Potrzebujemy miejsc nowoczesnych, przyjaznych ludziom" - dodał Brzozowski. Jest umowa ze starostą białostockim ws. działania tego biura w nowej siedzibie PUP.
Przy budynku PUP powstanie też parking na ok. 300 samochodów.
Nowa siedziba Powiatowego Urzędu Pracy w Białymstoku ma być gotowa jesienią 2026 r. Ok. 30 mln zł na tę inwestycję to dotacja rządowa z programu Polski Ład.(PAP)
kow/ malk/